Bellaxx

Owner of this blog
Bellaxx


Welcome to my Blog.My Name Is Bellaxx and please Enjoy reading my blog.Sorry for the song.

Status : Follow Me On Twitter @PandaaHolic & Mention for a followback :*


Tagboard
ChitChat Here:)!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: NashwaFarinas

Kisah Kia (Bab 1) -Mereka dan aku ?
Hiii Semua :) Nashwa Tengan Buat Satu 'Novel' .. Ni kisah pasal Nashwa dan kawan2 yang dirahsiakan nama .. Diorang cakap jangan dedahkan nama ,nanti diorang malu :3 .. Cerita ini mengisahkan tentang zaman2 persekolahan di alam sekolah menengah .. Kitorang memang nakal tahun nie , baru sekolah dah sakat2 orang .. Hahahaha ! Jadi , selamat membaca ! :D
*Maaf diatas segala kesalahan tatabahasa , saya baru nak belajar , jadi betulkan saya jika ada silap*

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bab 1 : Mereka Dan aku ?

"Okay semua ! Say Cheese ! Senyum !",kataku yang sedang ralit menangkap gambar sebuah keluarga bahagia.Mereka memang bahagia dan aku pun turut bahagia! 

"Ehh!Dah lah tu.Kitorang penat lah!Asyik-asyik gambar kitorang je.Meh sini aku tangkap gambar kau pula,"kata Izah sambil cuba merampas kamera kesayangan ku.

"Wehh Izah!kau tu sedar lah sikti!Perut kau itu dah berisi!Dah lah berbadan dua pula tu.Haissss!Prgerakan tu jagalah sikit!Ngeri betul lah aku tengok kau!"marah aku sambil menyimpan kamera ku ke dalam beg khasnya.

Ad menyambung sambil mendukung anak perempuannya,Naizah"Entah lah awka ni.Cakap saya tak mahu didengar,cakap emak haram pun awak tak nak!Kalau cakap adik awak ni awak taknak dengar,saya tak tahu nak cakap apa.Awak saja cari nahas lah kan ?"

"Hmm,baiklah.Kalau Izah tak dengar,Izah yang kena nanti.Tak pasal-pasal nanti badan ni terus tak ada isi,"kata Izah sambil tergelak.

"Macam itulah isteri Ad.Isteri Ad kan dengar cakap,baik dan cantik pula tu",kata Ad sambil mengusap perut Izah.Untung Izah dapat Ad.Ad ni baik orang nya .Haisss,untung Izah.

Muka Izzah merah menyala.Apa lagi yang aku tengah buat melainkan sibuk mencari kamera aku untuk menangkap gambar mereka berdua.

"Ehhh!Asyik2 gambar mereka je.Gambar kami tak ada ke?",kata Ai,Ady dan Zain serentak.Wah,terkejut aku mendengar nya!

"Entah!Asyik-asyik gamabr mereka jee,kami pun nak jugak!",sambung Rin,Ati dan Lia.Semestina aku terkejut.Sejak bila mereka pandai cemburu nie?

"Elehh!Aku panggil tadi tak nak dengar!Ai tengah sibuk bagi hadiah dekat Rin,au tak nak kacau.Ati dan Ady ula dekat pantai,tengah nikmati udara segar.Lia dan Zain?Korang baru sampai,jadi salah siapa?Salah aku ke?",rungut aku.Sememangnya salah mereka!

"Ohh,sorry!Kami tak perasan!Lain kali panggil ajerlaa!",marah mereka.Aik,aku diamarah balik?Mentang-mentang aku tak ada partner macam korang!Tak apa korang,nanti!

"Elehhh!Tahulah aku dan Mia tak ada pasangan! Forever Alone ! Tak prlu lah nak cemburukan kitorang.Kang aku tarik telinga korang baru tahu!",kataku sambil menunjukkan tangan ku ke Mia.Apehal perempuan tu datang dengan ayu nya ?

Apabila Mia datang,segala kesusahan dan kerisauan akan segera dilupakan!Wah,Mia ni jenis suka bahagiakan orang,jadi senang lah dengan Mia ni.Sedang aku ralit melihat gambar,tiba-tiba aku terpandang satu gambar yang mengingatkan aku tentang kenakalan aku dan Mia mengenakan Ad dahulu.

"Mia,Ad!Kau masih ingat gambar ni?Gambar Plan A kita dulu-dulu",kataku separuh gelak.Sememangnya lucu benar!Aku pun dha tak ahan walaupun aku tak sertai sangat.

"Ad tak ingat lah.Yang mana ni?",kata Ad sambil mennggaru kepalanya.Macam budak-budak aje.

Aku berkata smabil duduk"Baiklah,aku ceritakan.Mari semua!Ibu mahu cerita satu cerita tentang ibu dan rakan ibu ini.".Kalau aku jadi seorang pelakon,boleh menang anugerah ni!Hahaha.

"CERITALAH!",jerit semua.

"Baiklah!Masa tuuu......."

---------------------------------------------------------------------------------------------

(BERSAMBUNG!!!)